Vraag of spoedgeval?
Bel 0517 235 857

Stralen & conserveren

Multiship Holland heeft alle mogelijkheden in huis voor het stralen & conserveren van uw schip. Wij beschikken over een professioneel ingerichte straal- en spuithal. Hierdoor zijn wij flexibel, snel en leveren wij altijd kwaliteit. Wij kunnen schepen tot 40 meter weer in perfecte conditie brengen.

Stralen

Stralen is de perfecte manier om roest en vuil van uw schip te verwijderen. Stralen is een oppervlaktebehandeling van harde materialen waarbij met behulp van een compressor en perslucht gritkorrels tegen het te behandelen materiaal wordt geblazen om een schuureffect te bereiken. Met stralen kunnen walshuid, oude verflagen, roest en andere mogelijke verontreinigingen worden verwijderd. Hoe beter deze worden verwijderd, des te schoner wordt het oppervlak. De ruwheid van het oppervlak hangt af van de mate van stralen, het gebruikte straalmiddel en de inslagkracht van het straalmiddel. Wij stralen o.a. met staalgrit, corrund, glasparels en soda.

Stralen werkt goed tegen het verwijderen van:

  • Walshuid
  • Oude verflagen
  • Roest
  • Overige verontreinigingen

Coating

Conserveren of coaten wordt uitgevoerd in onze professionele stofvrije spuithal, waar temperatuur en luchtvochtigheid op het vereiste niveau worden gehouden. Dit levert voor uw schip strak spuitwerk op dat met de kwast of roller niet is te evenaren. Bovendien zorgt de afzuiginstallatie ervoor dat de spuitnevel weggezogen wordt. Vaak wordt er gekozen voor een twee-componenten verfsysteem; dit is kwalitatief sterker en behoudt ook langer de kleur en glans. Na de grondlaag kunnen we een twee componenten plamuur aanbrengen die na schuren weer wordt opgebouwd met een meerlaags verfsysteem. Moeilijk bereikbare plekken worden door ons voorgestript zodat ook daar voldoende verf aangebracht wordt.

Voordelen van coating zijn:

  • Kwalitatief sterk
  • Zorgt voor langer behoudt van kleur en glans

Antifouling

Daarnaast kunnen we uw onderwaterschip voorzien van antifouling. Antifouling wordt opgebouwd uit 2 lagen. De eerste laag is een schakellaag om van 2-componenten naar een 1-component product te gaan. Er zijn veel verschillende soorten antifouling o.a. harde antifouling, zelf-slijpende antifouling, of een siliconen eindlaag.

Een goede antifouling-laag heeft meerdere voordelen:

  • Minder weerstand in het water
  • Besparing op brandstof tot wel 10 %
  • Bescherming tegen aangroei

Geconditioneerde spuithal

Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Gedurende de werkzaamheden houden wij via metingen en controles alle werkzaamheden in onze geconditioneerde spuithal in de gaten. Dit om de juiste afwerking en de juiste kwaliteit te waarborgen.

De sensoren voor de klimaatbeheersing zijn zo ingesteld dat er elke 30 minuten gemeten wordt op:

  • Temperatuur
  • Luchtvochtigheid
  • Dauwpunt

Conserveren met vele verfsystemen

Uw schip conserveren wij in iedere gewenste verfspecificatie. En als u dat wenst, verzorgen wij een complete verfrapportage. Wij hebben ruime ervaring met de verfsystemen van onder andere:

Stralen & conserveren projecten

Bunkerboot Lilian

Ontdek de vernieuwde uitstraling van bunkerboot "Lilian" van Oliehandel Klaas de Boer. Na een grondige make-over is het schip weer in topconditie!
Bekijk project

Iconic DA53

De eerste van het nieuwe Steeler-model, de "Iconic DA53", is gestraald en gegrond. Het is een aluminium casco en alle losse onderdelen zijn behandeld met dezelfde primer.
Bekijk project

Project motor kruiser

Het project voor de motorkruiser bevatte het stralen, conserveren en verven van het onderwaterschip, inclusief het plamuren van de spray-randen voor een nette afwerking. Zo werd de motorkruiser klaargemaakt voor het nieuwe vaarseizoen.
Bekijk project

Jhr. J.W.H. De oudste reddingboot ter wereld Rutgers van Rozenburg

De historische motorreddingboot "Jhr. J.W.H. Rutgers van Rozenburg" onderging een grondige refit op onze werf, waarbij essentiële onderdelen zoals de roerkoning en schroefas werden gerepareerd en de romp opnieuw geschilderd.
Bekijk project

Cecilie

Voor klant SRF hebben we een nieuwe verflaag aangebracht op hun schitterende schoener van 35 x 5.62 meter. De binnenzijde van de romp is gestraald, voorzien van primer, en na ijzerwerk behandeld met lagen primer en Hempathane aflak. Het onderwaterschip kreeg een 4-laags verfsysteem, terwijl romp, dekken en opbouw gestraald en beschermd zijn met 3 lagen primer en een hoogglans witte Hempathane aflak.
Bekijk project

Garnalenkotter TS1

Tjaard de Wit heeft ervoor gekozen om tegen de saneringsregeling in zijn garnalenkotter TS1 (voorheen TS6) te laten stralen en conserveren. Het onderwaterschip, de romp, verschansing en dekken zijn gestraald en voorzien van een Hempel verfsysteem. Het stuurhuis en de mast zijn geschuurd en overgeschilderd in passende kleuren, afwijkend van de traditionele kleurstelling.
Bekijk project

Van Hendrik naar Laurijn

Het Amsterdamse varend woonschip Hendrik is omgetoverd tot Laurijn en in perfecte staat gebracht. Er is onder andere gewerkt aan het onderwaterschip, de schroefas, de naam en thuishaven, en het schip is gestraald en bespoten met hoogglans aflak. Het resultaat is oogstrelend.
Bekijk project

Seafox kraan secties

Voor onze gewaardeerde klant Seafox Operations hebben wij drie grote kraansecties gestraald (SA2,5) en in een Jotun verfsysteem gezet.
Bekijk project
Toon meer